La UPCCA aplica a la Pobla del Duc un programa preventiu davant les noves tecnologies

Promogut des de la Generalitat, el programa pilot s’ha implementat amb un centenar d’alumnes de l’IES José de Ribera.
Les problemàtiques relacionades amb videojocs, mòbils i xarxes socials s’han incrementat molt en els darrers anys.
8/03/2017
La Unitat de Prevenció Comunitària de Conductes Addictives (UPCCA) de la Mancomunitat de la Vall d’Albaida aplica a l’IES José de Ribera de la Pobla de Duc un novedós programa de prevenció de problemes associats a les noves tecnologies. L’increment considerable d’Internet en els darrers anys s’ha acompanyat del creixement d’addiccions associades entre la població en general, però especialment entre escolars i adolescents. Per això, la Conselleria de Sanitat ha promogut un programa pilot per a previndre la problemàtica que, de moment, s’ha implementat en un centenars d’alumnes del centre de la Pobla del Duc. Com explica Loreto Belda, tècnica de l’UPCCA «a banda dels avantatges obvis que comporten les noves tecnologies, hi ha tota una problemàtica associada, tant per qüestions de temps d’ús o de dificultats per a controlar-lo, així com derivada del mal ús o la poca consciència sobre les repercussions que implica la publicació o difusió  de certs continguts».
La UPCCA de la Mancomunitat porta temps donant resposta a este increment de les inquietuds sobre problemes relacionats amb les xarxes socials, els mòbils, internet, els videojocs, i també, darrerament, els jocs d’apostes online. El programa consta de tres sessions amb continguts específics per a cada nivell: videojocs per a primer i segon d’ESO; mòbil per a tercer; i internet i xarxes socials per a quart.  A banda dels materials utilitzats de manera pilot a l’institut de la Pobla del Duc i a causa de l’interés mostrat tant per les famílies com pels docents dels centres educatius, la qüestió de les noves tencnologies es treballa també a les sessions preventives que realitzen els tècnics de la UPCCA amb l’alumnat de 6é de la comarca. De manera paral·lela, els temes es treballen igualment en les sessions formatives que es realitzen amb les famílies, organitzades per AMPEs i/o centres educatius. Com recorda Belda, «és important promoure un ús responsable de les noves tecnologies i fomentar la reflexió sobre el temps que li dediquem i els continguts als que accedim i difonguem».
 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Dos alumnes del CEIP Carmelo Ripoll guanyen el concurs de cartells de prevenció del consum d’alcohol

LA UPCCA DE LA MANCOMUNITAT ORGANITZA ELS MATERIALS PREVENTIUS ESCOLARS EN PLATAFORMES ONLINE PER FACILITAR L'ACCÉS DELS CENTRES EDUCATIUS

Dia Mundial Sense Tabac 2022, cartells finalistes i guanyador